Будівництво кільцевої дороги навколо Києва через Броварський і Бориспільський райони поступово з «проекту року» погрожує перетворитися у «проект десятиліття».Ініціатори реалізації цього проекту зіткнулися з проблемами, вирішити які за один рік виявилося непросто. Як наслідок будівництво постійно відкладається. Проте головний ідеолог проекту голова Київської обласної держадміністрації Віра Ульянченко не опускає рукі 4 грудня на нараді під її головуванням було вирішено, що будівництво дороги таки розпочнеться, а перші її кілометри прокладуть у Броварському районі.
Відтак першим доповідачем після презентації проекту був голова Броварської РДА Микола Діденко, який у своєму виступі зазначив, що всі висновки щодо будівництва узгоджені та надані в облдержадміністрацію, зроблено відповідні розпорядження, проводяться переговори щодо залучення інвестицій. «Ми уже пройшли кожен метр цієї дороги пішки з командою, яка сьогодні керує районом. Розглянула питання комісія районної адміністрації, в складі головного архітектора Мальцевої Тетяни, начальника відділу земельних ресурсів Колодія Михайла, представників санепідемстанції та МНС, узгоджувальна комісія, комісія районної ради», - зазначив пан Діденко. Він також повідомив, що в районі постійно проводяться громадські слухання щодо проблем будівництва дороги, на них кожен охочий може задати головному інженеру запитання. Такі слухання уже проведені у Княжичах, Требухові, на черзі - у Рожівці, Красилівці, Рожнах і Пухівці.
Велике кільце навколо Києва, що йтиме поруч з Броварами та Борисполем приваблює тим, що довкола нього буде розвиватися соціальна інфраструктура, яка має відношення до життєдіяльності Києва і прилеглих міст. Щодо зовнішнього кільця, то там мусить бути розбудована промислова зона Київського регіону, будуть створені великі логістичні центри європейського типу, а також буде інфраструктура для розвитку сіл і селищ Київщини і суміжних областей.
В ексклюзивному коментарі «Газеті 7 днів» Микола Діденко розповів, що делегації району вдалося зробити проект екологічно безпечнішим. «Дорога ма-а проходити через Зазим’я, Погреби на острів Великий і на ту сторону Дніпра. Це є дуже шкідливо для зони рекреації, тому що це заплавні зони Десни. Тепер у районі між Пухівкою і Погребами, перейшовши на правий берег Десни, не зачіпаються так сильно інтереси жителів району, де земля розпайована. Ми стараємося провести дорогу максимально через ліси, через річки, через озера, через Київське море. Насправді глибина моря в середньому 1,5-2 метри, а в районі колишнього русла Дніпра– 8-10м, тому це не так вже й дорого». Крім того, в районі проходження дороги між селами Пухівка і Рожни необхідно провести її північніше на метрів 120, щоб не зачіпати інтереси бізнесу та зони відпочинку, бо це Придесення. А мостовий перехід робитимуть, скоріш за все, на сваях.
Щодо оцінки вартості майбутньої кільцевої дороги думки представників влади дещо розійшлися. Микола Діденко переконаний, що потрібно оцінити проект від 5 до 10млрд євро, з урахуванням розвитку інфраструктури довкола дороги і факторів інфляції та постійного зростання вартості ресурсів. Для реалізації цього проекту потрібно залучити колосальний капітал з іноземних країн.
На запитання «7 днів» чому інвестори мають зацікавитися цим проектом, Діденко виділив три основні причини: «По-перше, світовий бізнес сьогодні шукає, де є сприятливі умови, гарантії і уряду, і суспільства для вкладення коштів. Сьогодні в Україні такі умови створюються. По-друге, бізнес матиме преференції при будівництві цієї дороги по розвитку її інфраструктури. У Броварському районі створені дуже сприятливі інвестиційні умови: природні ресурси використовуються на рівні собівартості, плюс невеликий прибуток, паралельно йде горизонтальне і вертикальне планування території, робляться усі необхідні роботи для проведення газу, електроенергії, води, розбудовуються каналізаційні системи, паралельно іде оформлення документів та підготовка до будівництва. Третє - в нас подолана корупція.»
Однією з проблем для будівництва дороги є відсутність законодавчого забезпечення, насамперед щодо вилучення земельних ділянок під державні цілі. Крім того, потрібно привести Держстандарт України в частині будівництва доріг та комунікацій навколо них до європейських стандартів.
Перша частина дороги буде від об’їздної дороги Борисполя, потім ітиме повз села Княжичі, Требухів, місто Бровари, Красилівка, смт. Калинівка, Рожівка. З державного бюджету уже виділено під цей проект 32 млн грн. На території Броварського району готуються території і площадки, тобто уже почалася реалізація проекту. Планується магістраль європейського типу з великою кількістю мостових переходів і транспортних розв’язок. Дорога матиме 4 смуги в кожну сторону, плюс резервна смуга для пожежних автомобілів і автомобілів швидкої допомоги, навколо дороги будуть потужні комунікації –електрозабезпечення, газозабезпечення, придорожній сервіс.
Інформацію взято з газети 7днів
|